lørdag 13. september 2008

Sukkersött - utfordring #7

Denne uken er det skisseutfordring igjen! Det er gøy! Selv om jeg alltid ender med en ganske vid tolkning av skissen;=)Dette kortet er laget med høstens konfirmanter i tankene. Selv om det er en jentekonfirmant, så har fargene blitt "guttete". Utgangspunktet var den blå Romerikes-bunaden, derav fargevalget.
Mønsterpapiret er fra Panduro, stemplene fra Scrapmagasinet, Stempelglede og KortiHodet. Tag'ene som er festet i silkebåndet er punchet ut med WW-punch. Disse er ment for å skrive navn og dato på. Blonder, bånd og dippedutter er fra både histen og pisten;=)Selve kortet er ett slide-kort. Jeg har forstørret malen jeg tidligere har brukt slik at kortet måler 15x10 cm. Synes denne størrelsen er enklere å dekorere. Selve slidene blir bredere, og dermed enklere å stemple på eller skrive på, hvis det er det man ønsker.Har vært riktig flink denne gangen.... til og med baksiden er avbildet;=)


23 kommentarer:

Caroline sa...

stilig kort!! :) fargene passer nok godt til finstasen :) .. får ikke til de slidekorta jeg.. grmf..

Sianba sa...

Flott kort! Morsomt å løse skissen med et slidekort :-)

Rasofiel sa...

Dette var et nydelig kort <3 og en utrolig kreativ tolkning av ukens skisse :D Kjempebra jobba!!! Sukkerklemm vyanmica

WencheP sa...

Så flott og kreativ løsning på skissen! Kjempestilig! :)

Hege-Annie Simonsen sa...

åh, så stilig kort!! Likte din løsning av skissen! :)

God søndag! :)

Inger Marie sa...

Hei Bente :)

Så kjempe stilig kort.
Så flott løsning av skissen og fargene er jo så lekre.


Ha en fin dag

God klem

Inger Marie sa...

Hei igjen :)

Lurte på om du kunne tenke deg og bytte noen stempeltrykk av rakle stemplet ditt???

Ta kontakt på inger.marie@getmail.no hvis du er interessert

Pia sa...

Super flot kort, søde farver og flot løsning af udfordringen

Åshild sa...

Å, dette var kreativt, Bente! Lekre farger og nydelig gjennomført! Ha en fin-fin uke :)

oheidia sa...

Veldig fint kort, jeg forsto straks at det var romeriksbundaden du hadde i tankene! Blonder på kort er veldig koselig! Hærlig detalj!

Vi bor nok ikke så langt ifra hverandre - koselig å vite om andre kortmakere i distriktet!

:=) Heidi

Maya sa...

Rålekker løsning på skissen!!
Herlige farger og nyydelig utført!

Ha ei flotters uke,
klem fra Maya

annes paperfun sa...

Så flott kort og nydelige farger!
Stilig løsning på skissen og så flott gjennomført.
Takk for at du er med på utfordringen.
klem fra Anne

Else Irene sa...

Så stilig og annerledes kort! Knalltøft :)

Håper du blir venn med symaskinen din etterhvert ;) *fnis*

Takk for koselig hilsen i bloggen min :)

Joanna sa...

Vid tolking synes jeg er kjempebra, da blir det futt i scrappemaskinen;)

Jeg liker double slider veldig godt og bruker denne kortformen ofte.
Kortet er aldeles nydelig med flotte farger og detaljer. Kjempelekkert:)


Klem fra Joanna

Unknown sa...

Guuuu ko flott!!! Likte korte kjempe godt.. Tenkte ikkje øve blåfargen før eg las at du kommenterte da..
Ha aldri laga sånn slidekort eg.. hadde vore kjekt å prøvd..hmm...men ha ikkje oppskrifta.. Korleis får ein desse sleidkorta til å henge inni korte?
Sku vist ha kjøpt meg da Ett trykk blade du hadde sett da i... kass nr va da?

Gry-Heidi sa...

Kjempelekkert kort, og nydelige farger:) Synes du har en inspirerende og kreativ blogg, så derfor ligger det noe til deg i bloggen min:) Stikk innom å se:))

T's Creations sa...

Fine løsninger på alle utfordringene du har vært med på. :)

Anonym sa...

Utrolig tøft slide - kort! Har ikke prøvd det før, men nå ble jeg skikkelig fristet :-)

Sigrun sa...

For et utrolig lekkert og forseggjort slide-kort! Synes du har løst skissa kjempegodt!

Angella sa...

Hei på deg...tre ord på snei...henter du en award hos meg, fordi du er så grei :)

Nydelig kort Bente... Du er så flink!!

klem Angella

eba sa...

Hei. Syns du hadde en veldig fott løsning på oppgaven, jeg! Kjempeflott!

Gro sa...

Hei.
For et utrolig nydelig kort. Smart å lage det litt bredere, det skal jeg å prøve. Takk for titten.

Kirsten Aune sa...

Fy flate, Bente - dette var utrolig nydelig! Og du verden for en utrolig kreativ tolkning av skissen. Du er fantastisk flink!

Klem